Przełamywanie pokoleniowego cyklu uzależnień

29 marca 2021 Lekomania

Przerwanie cyklu uzależnienia międzypokoleniowego "Jabłko nie pada daleko od drzewa". Być może słyszałeś to zdanie w odniesieniu do cech, które dzielisz z innymi członkami swojej rodziny. Być może masz nos po dziadku, śmiech po matce lub pracowitość po wujku. Niestety, istnieją również niezdrowe cechy, które mogą być przekazywane z pokolenia na pokolenie. Dla wielu rodzin w całym kraju, walka z uzależnieniem jest trudnym do przerwania cyklem. Nawet tylko jedna osoba może wpłynąć na przyszłe pokolenie ryzyko nadużywania substancji w dół drogi.Dzieci są najbardziej narażone na szkodliwe cyklu uzależnienia. Około 12 procent dzieci w całym kraju mieszka z rodzicem, który jest uzależniony od niebezpiecznej substancji.Chociaż uzależnienie może przenosić się z pokolenia na pokolenie, możesz pomóc przerwać ten cykl w swojej rodzinie.Don't Let Covid-19 Stop You from Getting HelpRehabs są nadal otwarte! Find Help NowPreventing Intergenerational AddictionWatching an addiction damage the lives of those around you is extremely difficult. Czasami można odnieść wrażenie, że nie widać końca. Ale nawet jeśli ktoś, kogo kochasz, zmagał się z uzależnieniem, istnieją kroki, które możesz podjąć, aby uchronić się przed ewentualnymi własnymi uzależnieniami.Każdy ma inną ścieżkę, jeśli chodzi o powrót do zdrowia. Niektórzy ludzie wolą przechodzić przez trudne chwile i sytuacje prywatnie, z terapeutą. Inni jednak są bardziej bezpośredni i lubią dzielić się swoją historią.Zebraliśmy kilka sposobów, dzięki którym możesz uwolnić się od pokoleniowego cyklu uzależnień.Skup się na czynnikach, które jesteś w stanie kontrolowaćPo co tracić całą swoją energię na rzeczy, nad którymi nie masz kontroli? Zamiast tego zacznij wykorzystywać swój czas, aby skupić się na tym, co możesz kontrolować. Na przykład, możesz być swoim największym zwolennikiem lub największym krytykiem - kontrolujesz wynik.Bez względu na to, jak bardzo chcesz, nie możesz zmienić ludzi wokół ciebie. Możesz jedynie kontrolować swoje myśli, działania i uczucia.Zamiast przytłaczać swój umysł negatywnymi myślami, przypomnij sobie o swojej niezachwianej odwadze i odporności w trudnych chwilach. Testuj siebie, aby wymyślić trzy pozytywne myśli na każdą negatywną myśl. Zastępując złe myśli dobrymi, stopniowo utorujesz sobie drogę do lepszego spojrzenia na życie.Bądź ze sobą szczery i szukaj pomocyPatrzenie, jak ukochana osoba zmaga się z uzależnieniem, może pozostawić trwałe wrażenie i wpłynąć na twoje życie w sposób, z którego możesz nie zdawać sobie sprawy. Możesz nawet próbować zamieść swoje uczucia pod dywan. Zamiast próbować wymazać bolesne wspomnienia, należy skorzystać z pomocy profesjonalnego doradcy. Wiele osób unika mówienia o swoich uczuciach... Ale tłumienie uczuć nie sprawia, że one znikają. Marian Margulies, dr, psychologDoradca ds. uzależnień będzie wspierał twoją trzeźwość i zajmie się wszelkimi problemami z przeszłości. Nie zawsze łatwo jest otworzyć się i porozmawiać z kimś o swoich uczuciach, ale poradnictwo może dostarczyć Ci narzędzi do przezwyciężenia trudnych chwil.Porozmawiaj o uzależnieniu i podziel się swoją historiąHistoria uzależnień w Twojej rodzinie może wywoływać zakłopotanie, ból i dezorientację. Bycie świadkiem tego, jak ktoś, kogo kochasz, pada ofiarą nadużywania substancji, może wywołać szereg emocji: gniew, niedowierzanie i rozczarowanie. U dzieci żyjących w rodzinach nadużywających substancji, podporządkowanie się jest narzędziem przetrwania... Dzieci, które dorastają w rodzinie nadużywającej substancji, stają się pseudo-dorosłymi, ucząc się, jak opiekować się swoimi rodzicami - Robert Neri, MA, LMHC, CAP, Senior Vice President/Chief Clinical Officer of the WestCare FoundationPotrzeba wiele siły, aby przerwać cykl uzależnienia i zacząć od nowa. Dzielenie się swoim doświadczeniem z innymi może pomóc zainspirować tych, którzy stoją na Twoim miejscu. Twoja historia niesie przesłanie odwagi i nadziei, które może odmienić życie wielu ludzi.Ćwicz techniki relaksacyjneWalka z uzależnieniem trwa. Podczas gdy niektóre dni są łatwiejsze niż inne, pragnienia i popęd mogą pojawić się znienacka. Kiedy stajesz w obliczu skomplikowanej sytuacji, twoje ciało przechodzi w tryb przetrwania. Możesz odczuwać podwyższone ciśnienie krwi, przyspieszone bicie serca i spocone dłonie.Kilka czynności, które mogą pomóc w praktykowaniu relaksacji to:Ćwiczenia głębokiego oddychaniaMedytacjaJogaĆwiczenia rytmiczneBiofeedbackWizualizacjaBadania wykazały, że praktykowanie technik relaksacyjnych nie tylko pomoże wyeliminować stres, ale także przyczyni się do poprawy zdrowia. Poświęcenie od 10 do 20 minut każdego dnia może pomóc w zrównoważeniu emocji i osiągnięciu uważności (mindfulness).

29 marca 2021 Lekomania

0 Komentarze